11 Mart 2013 Pazartesi

Paris Her Zaman İyi Bir Fikirdir




   Paris'i ilk gördüğümde 'yaşamak' isteyebileceğim nadir şehirlerden olduğunu düşünmüştüm. Her gezimin sonunda harika şeyler görüp yaşadığımı düşünürüm ancak dönüp yaşamak istediğim tek bir yer vardır o da Türkiye'dir. Ancak Paris'teki ilk anımı düşünüyorum. Zaman da veriştim kendime, 2 yıl gelip bu şehirde yaşamak istiyorum demiştim :)) Geçtiğimiz ay Paris'le biraz özlem giderdik. Ancak tekrardan özlemeye başladım bile büyülü havasını, kulağıma çalınan Fransız aksanını, inanılmaz düzenli sokaklarını, kafelerinden sokaklara kaldırımlara taşan minik masalarda bi yandan gelip geçen yakışıklı fransız erkeklerini şık kadınlarını izlerken, diğer yandan keyifli sohbetler etmeyi..
   Gezi planı şeklinde fotoğraflar olmuycak bu postta. Sadece birkaç fotoğrafla tadı damağımda kalan,burnumda tüten Paris..

 
   Krep yemeden olmaz. Tabiki nutellalı :))
 

   Paris'e kısa bir süreliğine giderseniz Louvre'un sadece o muhteşem mimarili tarihi binalarının ortasında tüm zıtlığıyla varolan süper modern :) cam piramitlerini görebilirsiniz. Müzeye girmeyi denemeyin bile eğer bu birkaç günlük bir Paris gezisi ise. Müze için yola  'Louvre Turu' şeklinde çıkılmalı diye düşünüyorum.


   Ah 'La Seine..' diyebiliyorum sadece.


   Şarap ve peynirlerinizle Seine kenarında bir pitnik ile güneşi batırmak için bence mutlaka bir defa bile olsa, bahar veya yaz gibi sıcak zamanlarda Paris ziyaret edilmeli.

 
   Bir zamanlar Eiffel için 'hiç bir çekiciliği olmayan bir metal yığını' şeklinde düşündüğüm için hala kendime inanamıyorum. Akşam saatlerinde, saat başı tekrarlanan ışık şölenini kaçırmayın. Parıl Parıl yanıp sönen Eiffel Büyülü bir ambians oluşturuyor.

   Paris ile ilk buluşmamda, Fransız arkadaşlarımızda kalmış ve şehri onlarla gezmiştim. Yeni bir yeri turist gibi değil de hani oralıymış gibi tanımak keşfetmek.. En sevdiğim en keyif aldığım en heycanlandığım.. Belki biraz da bu yüzden bu kadar aşığım bu şehre..

   Bu yüzden şanslısınız.. Şimdi aşağıdaki liste eğlenmeyi yaşamayı süper seven harika bir Paris'liden geliyor. Londra'da tanıştığım kan bağımın olmadığı kız kardeşim Nadia, bu listeyi benim için hazırlamıştı. Ben de uygulanmış ve kesinlikle onaylanmış olarak copy-paste ile size sunuyorum :))

paris
restaurant le GEORGES (to diner is very expensif... but you can go for take a drink... the view wonderful !!!)
tube : les Halles
Le kong ( restaurant and party after 23h, enter free)
tube : Pont neuf
pic-nique at "pont de arts"( bridge of art) buy your bottle and camenbert, and enjoy , the view is wonderful
tube : le louvre ( and after you need to walk maybe 5min)
Pershing hall ( restaurant or take a drink... very smart !)
tube : franklin Roosvelt
49 rue pierre charon
Galery Lafayette ( shopping !!!!!!!)
metro : chaussée d'antin lafayette
Visite Montmarte, and sacré coeur...
tube : Anvers after you need to walk ...
Enjoy my sweety !!!
much love !

1 yorum:

  1. Ayy canm beniim ya beni yine Paris'e götürdün, ah aklımda gönlümde Paris.. aşk bu olsa gerek <3

    YanıtlaSil